Ik ben vergeten uit te checken met mijn zakelijke XXImo OV-chipkaart, hoe vraag ik mijn geld terug.

Op uitcheckgemist.nl vraagt u in drie simpele stappen saldo terug. Dit kan als u niet hebt in- of uitgecheckt in bus, trein, tram en metro. 

Hoe werkt het?
Heeft u niet uitgecheckt, ga dan naar uitcheckgemist.nl. Houdt uw XXImo OV-chipkaart bij de hand, u heeft het kaartnummer nodig (begint met 3528) en de ‘geldig tot’ datum. Het kan enkele dagen tot ca 2 weken duren voordat de gemiste check-uit zichtbaar is. Hier kunt u eenvoudig aangeven wat de bestemming is geweest. Na afronding ontvangt u een bevestiging per e-mail. Binnen enkele dagen kunt u op een gele automaat de herstelactie ophalen. Het teveel betaalde bedrag op het saldo van uw XXImo OV-chipcard wordt dan gecrediteerd. U ontvangt dus geen geld op uw bankrekening of die van uw werkgever, het wordt volledig via uw XXImo OV-chipcard gecrediteerd. U vindt de creditering ook terug in het transactieoverzicht op ‘Mijn XXImo’ of via de Milo app.

Uitcheck Gemist Alert
XXImo OV-chipkaart houders kunnen zich online aanmelden voor de ‘Uitcheck Alert’. Wanneer XXImo-kaarthouders zich aanmelden voor deze alert ontvangen zij een e-mail bij een gemiste check-uit. Na het missen van een check-in of check-uit duurt het even voordat de rit op uitcheckgemist.nl wordt getoond. In de meeste gevallen kunnen kaarthouders binnen 14 dagen saldo terugvragen. Kaarthouders die zich aanmelden voor deze alert ontvangen een e-mail, zodra er saldo gecrediteerd kan worden.

Translink is samen met de deelnemende vervoerders verantwoordelijk voor uitcheckgemist.nl.

Bent u zo goed geholpen?

Terug naar overzicht