Steeds vaker werken medewerkers zowel thuis als op kantoor. Dit betekent dat er goed nagedacht moet worden over de beschikbare werkplekken en de optimale bezetting daarvan. Daarnaast overwegen steeds meer werkgevers om ook een thuiswerkvergoeding uit te keren of het aantal kantoorwerkplekken af te schalen. Inzicht in wie wanneer thuis en op kantoor werkt is daarbij onmisbaar. Daarom heeft XXImo de werkplekplanner ontwikkeld.  

Met de werkplekplanner kunnen werkgevers de beschikbare werkplekken in hun kantoren optimaal beheren. Medewerkers kunnen in enkele stappen een werkplek reserveren. Dat is handig als u minder werkplekken heeft dan medewerkers, of als u specifieke wensen heeft ten aanzien van de bezetting op een dag of spreiding over een week. Als werkgever kunt u per dag aangeven hoeveel medewerkers er per dag op kantoor mogen zijn. Dit kan zelfs ingesteld worden voor diverse kantoorlocaties, afdelingen of etages. Een medewerker kan direct inzien of er nog een werkplek vrij is, en deze reserveren.

De werkplekplanner is beschikbaar via de Milo app. Via een paar eenvoudige stappen is de reservering zo geregeld. U heeft altijd een actueel overzicht van de ‘kantoorsituatie’ en kunt als het nodig is gaan sturen op spreiding van kantoordagen.  

Voordelen:

  • Voorkom drukte op kantoor 
  • Eenvoudig een werkplek reserveren in de Milo app 
  • Altijd een actueel overzicht van de kantoorsituatie 
  • Sturen op spreiding  
  • Eén app voor zakelijk reizen én kantoorbezetting 
  • Verbeter operationele bezetting 
  • Bespaar op vaste kosten door betere benutting van je bedrijfsruimte