Persbericht : EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

02 juni 2020

Almere, 2 juni 2020 – EasyPark, één van de grootste aanbieders van slimme parkeeroplossingen start met een handige pas die toegang geeft tot tienduizenden parkeergarages en P&R locaties in Europa. Alle transacties met de EasyPark Card worden samen met de parkeerkosten van de EasyPark app op 1 factuur geplaatst inclusief lokale BTW. De nieuwe pas is vanaf heden beschikbaar als eerste voor Nederlandse klanten.

EasyPark was al de enige Europese oplossing voor straatparkeren met één app met Europese dekking en toegang tot 1500 plus steden in 20 landen. Met de nieuwe pas is het nu ook mogelijk om te betalen voor parkeergarages op bijvoorbeeld luchthavens, treinstations, winkelcentra, evenementlocaties en in city centra. Ook het vooraf reserveren van parkeerplaatsen is op steeds meer locaties mogelijk door vooraf online te boeken en met de EasyPark Card af te rekenen.

Veilig contactloos betalen

De nieuwe pas is ook voorzien van de mogelijkheid om contactloos te betalen en snel, simpel en veilig “in en uit te checken” in parkeergarages door te swipen bij de slagboom bij het in- en uitrijden. Het betalen van losse tickets bij een betaalautomaat is dan niet meer nodig.

“Met de lancering van de EasyPark Card maken we het mogelijk om invulling te geven aan de autoluwe binnenstad en tegelijkertijd onze gebruikers te voorzien van een volledige parkeeroplossing, zowel op straat als in de garage” aldus Bernd Reul, Country Director Benelux

Samen met Visa en XXImo

De nieuwe pas maakt gebruik van de technologie van XXImo Mobility en transacties worden verwerkt via het Visa-netwerk. “Wij ondersteunen EasyPark graag met ons platform, klaar voor geografische en productuitbreiding” zegt XXImo’s CEO Patrick Bunnik.

Over EasyPark

Sinds 2001 helpen de bekroonde slimme diensten van EasyPark automobilisten bij het vinden van parkeerplaatsen en het betalen ervan. Dat doet het in meer dan 1500 steden, verspreid over 20 landen. Maar dat is niet alles: op grotere schaal helpt de technologie van EasyPark bedrijven, ondernemers en steden met parkeer administratie, -planning en -beheer. Zo maakt EasyPark het leven in de stad gemakkelijker.  Ga voor meer informatie naar www.easyparknederland.nl.

Over XXImo Mobility

XXImo Mobility, opgericht in 2011 met hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch (NL), richt zich in Europa op het plannen, betalen en administratief verwerken van mobiliteit. Het gecertificeerde betaalplatform van XXImo is gekoppeld aan een groot aantal aanbieders van mobiliteit in Europa en is daarnaast processor van Visa-transacties. Meer informatie op www.xximo.com.

De EasyPark Card wordt in opdracht van XXImo uitgegeven door IDT Financial Services Limited, een Principal Member van Visa Europe. IDT Financial Services Limited is een gereguleerde bank, onder licentie van de Financial Services Commission, Gibraltar. Geregistreerd kantoor: 57-63 Line Wall Road, Gibraltar. Registratienummer 95716.