Persbericht: Essent en XXImo stappen samen in duurzame mobiliteit

21 november 2018

XXImo Mobility biedt samen met Essent een one-stop-shop voor het opladen van elektrische auto’s: laadpalen, betaalopties, een Europees laadnetwerk en alle ondersteunende diensten vanuit één aanbieder

‘s-Hertogenbosch, 21 november 2018 – Om een duurzame leefomgeving zonder CO2-uitstoot te realiseren moeten miljoenen auto’s in Nederland en België overgaan van vervuilende fossiele brandstoffen naar schone elektriciteit. Daarom slaan Essent en XXImo de handen ineen om elektrisch rijden bij klanten en hun werknemers te stimuleren en te vergemakkelijken.

Essent is een van de marktleidende energiebedrijven in de Benelux. In het partnership levert Essent de energie en de expertise over de installatie van laadpalen. innogy, het bedrijf waar Essent deel van uitmaakt, heeft al meer dan 24.000 oplaadpunten in twintig landen geïnstalleerd. In België en Nederland wordt dit nu opgestart.

Klanten van XXImo kunnen voortaan laadpalen kopen, onderdeel maken van een mobiliteitsbudget of opnemen in een leasecontract, inclusief MobilityCard met laadfunctie in heel Europa. Werknemers kunnen bovendien thuisladen via XXImo verrekenen met de werkgever. Laadpaalonderhoud en zeven dagen per week de beschikking over een servicedesk maakt het aanbod compleet.

Dankzij de samenwerking tussen Essent en XXImo wordt elektrisch rijden eenvoudig en op steeds meer plaatsen in Europa mogelijk. De zakelijke markt krijgt er een unieke totaalaanbieder bij die kennis van energiemarkt en van de mobiliteitsmarkt met elkaar combineert.

Schone Energie

Stella Brenninkmeijer, Directeur Marketing Development & Digital bij Essent, licht toe: “Een groene leefomgeving vraagt om het verduurzamen van onze gehele energiebehoefte: ook onze vervoersmiddelen moeten schone energie gebruiken. Essent wil voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie zijn. De samenwerking met XXImo is daarom heel belangrijk voor ons. Het een grote stap voorwaarts om de klimaatdoelstellingen van Parijs te realiseren en meer mensen in staat te stellen hieraan bij te dragen.”

Ook Patrick Bunnik, CEO bij XXImo, onderstreept het belang van deze nieuwe samenwerking voor de bestuurders van elektrische wagens: “Nu krijgen bestuurders van elektrische wagens vaak met verschillende bedrijven te maken voor de aankoop van hun laadpas, laadpaal, de plaatsing ervan, wanneer er een storing plaatsvindt of voor het verrekenen van het thuisladen. Dit is omslachtig en vormt een belemmering voor werknemers om naar elektrisch rijden over te schakelen. XXImo brengt alles onder hetzelfde webportaal met één centrale servicedesk en versimpelt zo de toegang tot elektrisch rijden aanzienlijk.”

Over Essent

Essent wil voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie zijn. Daarvoor richten we ons op het leveren van elektriciteit, gas en energie-gerelateerde producten en diensten zoals zonnepanelen, isolatie en warmtepompen. Ook werken we aan slimme en duurzame oplossingen zoals de Essent Thuis App, waarmee klanten inzicht en controle krijgen over hun energiehuishouden. Zo willen we iedereen in staat stellen om hun leven makkelijker en leuker te maken en hun CO2-voetafdruk te verkleinen.

Over XXImo

XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. XXImo stelt een de intelligente Milo app ter beschikking voor het plannen, het maken van de vervoerskeuze en het optimaliseren van de reis. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.