Persbericht: samenwerking Fieten Olie: XXImo voegt tankstations van Fieten Olie toe aan netwerk in Nederland

12 juni 2018

XXImo voegt tankstations van Fieten Olie toe aan netwerk in Nederland
Nationale tanktest van ANWB wees Fieten Olie aan als voordeligste van Nederland

Den Bosch, 13 juni 2018 – XXImo, uitgever van Mobility Cards met het XXImo-logo, breidt zijn netwerk in Nederland uit met de tankstations van Fieten Olie. Deze keten – met dertig tankstations die met name in de noordelijke provincies te vinden zijn – kwam in december 2017 nog als goedkoopste keten uit de Nationale tanktest van de ANWB.

Met de toevoeging van de Fieten Olie-tankstations is het voordeligste categorie C-netwerk van XXImo verder uitgebreid. Hierdoor is het voor bedrijven nog weer aantrekkelijker geworden om medewerkers een Mobility Card te verschaffen, die zowel de hoogst mogelijke korting op brandstof biedt, als het meest uitgebreide aanbod van mobiliteitsdiensten. Kaarthouders vinden een Fieten Olie-station gemakkelijk met Milo, de handige app van XXImo.

Patrick Bunnik, CEO van XXImo: “Fieten Olie timmert flink aan de weg en focust zowel op lage prijzen als op het uitbreiden van zijn netwerk, en dat gaat snel. Dat sluit perfect aan bij wat bedrijven op dit moment belangrijk vinden nu de prijs aan de pomp weer flink oploopt: kosten besparen zonder het de medewerker moeilijk te maken door een klein netwerk ter beschikking te stellen. Wij zijn enthousiast over deze uitbreiding die met name voor de XXImo-kaarthouders van boven de rivieren weer meer keuzemogelijkheden biedt. We blijven ons netwerk verder optimaliseren, ook in parkeren, taxi, openbaar vervoer, hotels, deelauto’s en -fietsen.”

“Ook wij zijn enthousiast over deze samenwerking”, zegt Richard Fieten van Fieten Olie. “Gemak dient de mens en met de mobiliteitskaart van XXImo profiteren kaarthouders van goedkoop tanken, een eenvoudige administratie en het gemak van de Milo-app. De Mobility Cards met XXImo-logo zijn voor ons een uitstekende aanvulling op de services bij onze tankstations.”

Over XXImo
XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het delen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. XXImo stelt een intelligente app ter beschikking voor het plannen, het maken van de vervoerskeuze en het optimaliseren van de reis. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. XXImo Mobility Cards worden o.a. aangeboden via Arval, Athlon, Alphabet en NS. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.

Over Fieten Olie
Fieten Olie, opgericht in 1935, levert brandstoffen en smeermiddelen aan agrariërs, loonbedrijven, transportbedrijven, tankstations, aannemers, industrie en particulieren. Fieten Olie is actief in de regio Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel, Gelderland, Utrecht, Noord-Holland en Flevoland. Fieten Olie staat voor service, kwaliteit en snelle levering van brandstoffen, smeermiddelen, adblue en aanverwante producten, alsmede technische apparatuur. Bijna alle smeermiddelen kunnen direct uit eigen opslag geleverd worden. Daarnaast heeft Fieten Olie dertig tankstations waar klanten altijd goedkoop kunnen tanken.

LVTPR
Charly Lammers van Toorenburg