CWT: De mobiliteitskaart is flexibel aanpasbaar en de administratieve last laag

Internationale zakelijke reisorganisatie CWT ontzorgt werkgevers en hun werknemers op het gebied van zakenreizen, meetings en events. “De reisbranche heeft het lastig gehad, maar gelukkig kunnen we nu weer opbouwen en klanten weer helpen met zakelijk reizen, want dat doen wij graag”, vertelt Dalila Elouarti, HR Specialist bij CWT. “In Nederland werken we met 155 medewerkers vanuit onze vestigingen in Amsterdam en Den Haag en deels vanuit huis. De combinatie van thuiswerken en op kantoor werken is bij ons de nieuwe norm. Voor de reizen naar kantoor maken we gebruik van de mobiliteitskaart van XXImo”, vertelt Dalila. “Dat werkt voor onze organisatie heel prettig”.

Goede bereikbaarheid met het OV

CWT heeft wereldwijd zo’n 15.000 medewerkers, in meer dan 145 landen. In Nederland heeft CWT twee locaties. Dalila: “Ons hoofdkantoor zit in Amsterdam Bijlmer, onze reisafdeling in Den Haag, vlakbij het centraal station. Beide locaties zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer, daar wordt bij de vestigingslocatie zeker rekening mee gehouden. Dat is ten eerste natuurlijk duurzaam, maar daarnaast ook van belang voor het aantrekken van medewerkers. Een eigen auto is dan niet nodig. Alle medewerkers die met het OV-reizen doen dat met de XXImo Mobility Card. De kaart werd altijd flink gebruikt, maar tijdens de Covid-periode natuurlijk een stuk minder. Nu weer wat meer, want we werken deels op kantoor en deels thuis”

Flexibel inspelen op de klantbehoefte

Dalila: “De Covid-periode is voor de reisbranche heel lastig geweest, we hebben veel op ons bord gekregen. Dat was niet makkelijk. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op, wordt er door bedrijven weer geboekt en gereisd. Wat ik als heel prettig heb ervaren, is dat wij de XXImo-kaart gelukkig ook makkelijk konden aanpassen aan de situatie. Dat flexibele karakter spreekt me erg aan.”

Geautomatiseerd en gedigitaliseerd

De 100 medewerkers die met het openbaar vervoer reizen doen dat met de mobiliteitskaart. Zo’n acht jaar geleden maakte CWT de keuze al voor XXImo. Belangrijkste reden hiervoor is de lage administratieve last. Dalila: “Dat past bij een organisatie als CWT, want ook wij hebben in ons eigen bedrijfsvoering veel geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Dat verwacht je dan ook van een partij die de mobiliteit van medewerkers voor je regelt. Dan wil je dat alles snel en gemakkelijk verloopt. Het automatisch oplaadsysteem van de kaart is heel handig en aan het eind van de maand krijgen we de factuur en specificatie. Die betalen we. Zo simpel is het eigenlijk.”

“Wat trouwens handig is, is dat het maandelijkse overzicht het gemakkelijk maakt om controles uit te voeren, bijvoorbeeld wanneer er met de kaart wordt gereisd in het weekend. Die check ik bij de medewerker. De administratie maakt het makkelijk om de ritten te kunnen verantwoorden voor de belastingdienst of een audit.”

XXImo gaat met de tijd mee, de kennis is up-to-date

“Omdat alles gewoon goed loopt, heb ik momenteel vanuit mijn rol niet veel contact met XXImo. We weten elkaar te vinden als het nodig is. In een jaarlijkse evaluatie praten we altijd even bij en kijken we naar de wederzijdse plannen. Wat ik goed vind, is dat XXImo een supplier is die echt met de tijd meegaat. XXImo is net als CWT internationaal georiënteerd, heeft up-to-date kennis en voegt regelmatige nieuwe mobiliteitsopties of functionaliteiten toe. Dat is fijn als klant, zodat je weet dat je werkt met een innovatieve partij die het goed op orde heeft.”