Kaartbeheer

XXImo in vier stappen

MKB NL
XXImo - MKB (NL)

 

Klantaanvraag

Alvorens u kaarten kunt aanvragen moet enkele zaken geregeld worden. Allereerst wordt een klantovereenkomst opgesteld waarbij klant en XXImo de samenwerking bevestigen. Om de incasso’s goed te laten verlopen wordt gevraagd om het door XXImo opgestelde SEPA mandaat (zakelijke B2B) goed te keuren en in te regelen bij de bank. Daarna worden één of meerdere medewerkers geautoriseerd als administrator.

Kaartaanvraag

De XXImo-dienstverlening is modulair in te richten door het selecteren van verschillende mobiliteitsopties en services in het kaarthoudersaanvraagproces. Nadat het klantcontract door XXImo is ontvangen en verwerkt, ontvang de administrator inloggegevens voor de beveiligde selfservice website ‘Mijn XXImo’. Hier kan de administrator zelf de XXImo Mobility Card(s) aanvragen en beheren.

Er zijn twee mogelijkheden om een budget toe te kennen:

  1. Mobiliteitsbudget: kies een wekelijks bedrag en de mobiliteitsopties waarvoor dit bedrag kan worden gebruikt.
  2. Voorbeeld: een budget van € 250,- per week wat kan worden besteed aan tanken, parkeren en de Taxi.
  3. Limiet per dienst: kies een wekelijks bedrag per mobiliteitsdienst.
    • Voorbeeld: een totaal budget van € 350,- per week waarvan 200,- voor tanken, 50,- voor parkeren en 100,- voor horeca.

Voor het aanvragen van een XXImo Mobility Card hoeft u slechts drie stappen te doorlopen in het online kaarthouder aanvraagproces.

  1. De administrator logt in op ‘Mijn XXImo’ en voert de persoonsgegevens van de kaarthouder(s) in.
  2. De administrator voert de autorisatie- en bestedingslimietgegevens in.
  3. Overzicht controleren en akkoordverklaring:
    • De XXImo-kaarthouder ontvangt tijdelijke inloggegevens voor ‘Mijn XXImo’. Wanneer de kaarthouder de eerste keer inlogt, kiest hij/zij een persoonlijke pincode voor zijn/haar XXImo Mobility Card.
    • De XXImo Mobility Card wordt binnen enkele dagen verstuurd naar het ingevoerde bedrijfsadres, waarna de kaarthouder de kaart activeert in ‘Mijn XXImo’.

Om te kunnen bepalen welk tegoed u nodig heeft om de gekozen XXImo-mobiliteitsopties te kunnen gebruiken heeft XXImo een eenvoudig adviesmodel ontwikkeld, waarmee u kunt berekenen welk bedrag er nodig is om de kaarthouder gebruik te laten maken van de XXImo-mobiliteitsopties. Het berekende benodigde tegoed kan ingevoerd worden tijdens het aanvragen van de XXImo Mobility Card(s).

Gebruik XXImo Mobility Card

Omdat de XXImo Mobility Card een zakelijke kaart is, welke voor rekening en risico van de werkgever komt, zijn bepaalde transacties, onafhankelijk van de gekozen XXImo-mobiliteitsopties, standaard niet toegestaan. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om met de XXImo Mobility Card contant geld op te nemen en de kaart te gebruiken om online transacties mee te verrichten (XXImo online diensten zijn uiteraard wel mogelijk).

Tijdens het gebruik kan een administrator op elk moment van de dag per medewerker mobiliteitsopties aan- of uitzetten. Deze wijzigingen zijn vervolgens direct actief op de kaart.

De XXImo Mobility Card kan alleen gebruikt worden voor diensten waarvoor uw werkgever u vooraf geautoriseerd heeft. Mag u bijvoorbeeld van uw werkgever uw XXImo Mobility Card gebruiken voor tanken en parkeren? Dan kunt u met uw XXImo Mobility Card afrekenen bij alle partner-tankstations van XXImo, bij parkeren op Schiphol, bij 450 parkeergarages van o.a. Q-Park, P1 en Interparking en bij alle betaalautomaten op straat in de grote steden die Visa-betaalkaarten accepteren.

Onze XXImo-app laat u in één beweging de tankstations, parkeergarages, laadpalen, autowasstraten en vergaderlocaties zien welke het dichtst in de buurt zijn van de locatie waar u zich bevindt. De XXImo Mobility Card werkt bij alle tankstations die in de XXImo-app worden weergegeven. Bij andere tankstations werkt de pas niet.

Waar u XXImo kunt gebruiken

De XXImo Mobility Card kan overal gebruikt worden waar een Visa–kaart wordt geaccepteerd. U kunt dit herkennen aan het Visa-logo bij bedrijven die Visa-kaarten accepteren, zoals winkels, parkeergarages, restaurants en tankstations. Omdat de XXImo Mobility Card voorzien is van de extra beveiligde EMV-chip, kan deze alleen gebruikt worden in landen waar deze chip geaccepteerd wordt. Hierdoor is de kaarthouder verzekerd van veilig betalen. De meeste Europese landen werken inmiddels met de nieuwste EMV-chiptechnologie, een volledig overzicht van de landen waar de XXImo Mobility Card gebruikt kan worden vindt u hieronder.

XXImo landenlijst:

Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Israël, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Verenigd Koninkrijk.