Fraude?

Bij Fraude of Phishing wordt er op verschillende manieren geprobeerd uw beveiligingscodes of inloggegevens te achterhalen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren via de telefoon, per e-mail of nagemaakte websites. Fraudeurs proberen dit met 'de goede bedoeling’ om uw gegevens te controleren. Ook al lijken ze zo vriendelijk, deel uw inloggegevens / beveiligingscodes nooit met anderen. Wees alert op fraude!

Fraude via de telefoon

Onthoudt dat medewerkers van XXImo nooit naar uw beveiligingscodes of inloggegevens vragen. Wordt er gevraagd naar uw beveiligingscodes via de telefoon? Hang op!

Fraude via e-mail

Het is mogelijk dat u e-mails ontvangt die lijken op een XXImo mailing maar niet echt van XXImo afkomen. Er wordt bijvoorbeeld, via een link, gevraagd om uw inloggegevens in te voeren. Weet dat XXImo nooit om uw gegevens zal vragen, dus ook niet via e-mail. Deze zijn persoonlijk en dat respecteren wij. Deel daarom nooit uw gegevens met anderen. Krijgt u een dergelijke mail? Stuur hem dan door naar servicedesk@xximo.nl.

Valse websites

Wordt u benaderd en gevraagd om in te loggen in Mijn XXImo op de website? Doe dit dan niet en verbreek het contact. De kans is groot dat deze website een kopie is van de echte website. Klik de site meteen weg. Medewerkers van XXImo zullen u nooit vragen om in te loggen en uw gegevens te delen. Degene die dat wel vragen van u, hebben onjuiste bedoelingen.

Als u zelf inlogt bij Mijn XXImo, controleer dan of het webadres begint met my.xximo.com.

Kaart retour sturen?

Krijgt u het verzoek uw Mobility Card, om wat voor reden dan ook, retour te sturen? Doe dit niet. Verbreek het contact en breng ons op de hoogte van deze fraudepoging.

Wij zullen nooit vragen uw kaart retour te sturen. Een XXImo/VISA kaart die door XXImo wordt geblokkeerd, is niet meer te gebruiken. Terugsturen is niet nodig en wij zullen daar nooit om vragen. Alleen voor ov-chipkaart kunnen wij dat vragen. U herkent een ov-chipkaart aan de tekst ‘ov-chipkaart | zakelijk’ op de achterkant.

Wat doet XXImo tegen fraude?

Wij vragen in ieder geval nooit om uw gegevens! XXImo is alert op fake-berichten, valse websites of telefoontjes met verkeerde bedoelingen. Daarom ontvangen wij, wanneer u het idee heeft dat u te maken heeft met fraude, graag een melding via 0900 1980 of servicedesk@xximo.nl. Zodat wij er alles aan kunnen doen om fraude te voorkomen.