Content Marketeer

Wil jij een significante bijdrage leveren aan de toekomst van zakelijke mobiliteit? Dan zoeken wij jou!

Als contentmarketeer heb jij één doel: zorgen dat alle communicatie van XXImo via alle kanalen in optimale staat is. In geschreven tekst, in beeld of video – het geheel moet kloppen en perfect aansluiten op de klantreis. Van de oriëntatiefase tot de aanschaf en het daadwerkelijke gebruik van onze mobiliteitsoplossing.

Het is belangrijk dat onze content meer vertelt dan alleen hoe ons product in elkaar steekt. Het vertelt wie XXImo is, wat je van ons kunt verwachten, en hoe onze oplossing bedrijven helpt om zakelijke mobiliteit makkelijker, beheersbaarder en flexibeler in te richten. Je hebt daarbij te maken met bedrijven (onze klanten), maar ook met resellers en de werknemers (de eindgebruikers). Als contentmarketeer denk jij na over hoe we onze oplossing kunnen positioneren binnen de hele keten van B2B2E. Met jouw kennis van offline en online kanalen én jouw talent voor tekst en beeld weet jij vertrouwen te wekken en potentiële nieuwe klanten aan ons te binden.

Je komt te werken in een energiek marketingteam. We hebben een heldere visie waar we met het merk naartoe willen en zoeken een “marketing partner in crime” die zich vol ideeën en enthousiasme bij ons aansluit om de propositie in diverse landen te laten landen.  

XXImo is volop in ontwikkeling: de organisatie, onze producten en diensten en de markt waarin we opereren. Dit betekent dat we aanspraak doen op jouw flexibiliteit. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel vrijheid in het vormen van je rol en het behalen van je doelstellingen. Kortom: een uitdagende functie waarin creativiteit, ondernemerschap en vrijheid centraal staan.

Dit ga je doen:

  • Je stelt samen met het team een contentstrategie en -plan op die bijdragen aan de marketingdoelstellingen.
  • Je bedenkt en maakt pakkende content, zoals social posts, webteksten en mailings. Jij weet precies hoe je de doelgroep raakt en overtuigt;
  • Je verdiept je in de branche en doelgroepen die XXImo bedient en probeert hier met relevante content op aan te sluiten;
  • Je werkt aan diverse soorten content; van handleidingen tot mailings en van whitepapers tot webteksten. Hiermee bedien je verschillende doelgroepen, van klant en eindgebruiker tot interne collega’s.
  • Je denkt na over hoe we content het beste kunnen verspreiden, van social media tot PR en print.
  • Je helpt mee bij grote klantimplementaties en zorgt voor voldoende informatie en middelen die bijdragen aan een soepele adoptie van ons platform;
  • Je speelt een belangrijke rol in het bewaken van de kwaliteit van onze app, portal en alle gebruikerscommunicatie. Bij de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten zorg je voor heldere content en de juiste vertalingen, zodat de klant en gebruiker een soepele gebruikerservaring hebben.

Onze ideale collega…

  • Heeft een vlotte pen en weet mensen te raken in beeld en geschreven tekst;
  • Heeft kennis van SEO, kan zoekwoordanalyses maken en dit omzetten naar zoekmachinevriendelijke content;
  • Heeft affiniteit met B2B marketing;
  • Heeft aantoonbare ervaring met online kanalen (social media, e-mail marketing, etc.) en weet een goed doordachte contentkalender te maken;

…en als je dan ook nog het volgende af kunt vinken, dan laten we je niet meer gaan.

  • Je bent oprecht goed in wat je doet;
  • Je straalt positiviteit uit;
  • Je staat open voor groei;
  • Je bent creatief, ondernemend en resultaatgericht;
  • Je bent een teamspeler;
  • Je bent bekend met de term vrijmibo.

What’s in it for you?

  • Je krijgt écht de kans zelf iets op te zetten en je eigen succes te vormen;
  • Je werkt met een divers, energiek en gezellig team;
  • Je werkt in een innovatieve, groeiende internationale organisatie;
  • Een fantastische werkplek op WTC Utrecht CS met fenomenaal uitzicht;
  • Een contract van minimaal 32 uur;
  • Uiteraard een toekomstbestendige vervoersregeling passend bij je functie;
  • Een telefoon(vergoeding) en een laptop;
  • Dagelijkse lunchvergoeding;
  • Een persoonsgebonden studiebudget;
  • Bijdrage aan jouw ziektekostenverzekering. 

Over XXImo
XXImo biedt een mobiliteitsoplossing waarmee werkgevers hun medewerkers alle vervoersvrijheden kunnen bieden, terwijl zij controle houden over de zakelijke mobiliteit binnen de organisatie. 

Medewerkers krijgen toegang tot alle vervoersvormen met behulp van één mobiliteitskaart en app. Hiermee kunnen zij eenvoudig hun reis boeken en betalen – van tanken, parkeren, openbaar vervoer, elektrisch laden en autodelen tot het boeken van hotels en (internationale) reizen. De gebruiker is volledig vrij om elke reis op maat in te richten.

Met het XXImo-platform kunnen werkgevers hun mobiliteitsbeleid tot leven brengen zonder administratieve rompslomp: één maandelijkse BTW-factuur, direct aanpassen van mobiliteitsopties en bestedingslimieten en direct inzicht in brandstofverbruik, CO2-uitstoot, vitaliteit en andere gedetailleerde informatie. 

Inmiddels timmert XXImo al ruim 10 jaar aan de weg en wordt het platform continu doorontwikkeld. Met ruim 70 enthousiaste collega’s werken we dagelijks aan innovatie in mobiliteit. Het liefst werken we samen vanuit het WTC in Utrecht. Vanaf de 11e verdieping hebben we een fantastisch uitzicht over de stad. Maar we werken net zo fijn online samen.

Zie jij jezelf al werken bij ons? Of heb je eerst nog een vraag? Stuur je motivatiebrief en cv naar hr@xximo.com